Priser i butiken

Varje vara anges med pris inklusive moms.

Leveransvillkor

Finns varan i lager skickar vi beställningen inom 1 – 3 vardagar. Om produkten är slutsåld eller vid stora beställningsvolymer kan leveranstiden ta några dagar extra. Då får du ett mail ifrån oss angående beräknad leveranstid. Skulle försening uppstå utan att vi kontaktat dig så kan du skicka oss ett mail på info@gs-service.se

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 65 kr.

Reklamation

Det är alltid garanti på de produkter du köper. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.

När du handlar som privatperson gäller alltid konsumentköplagen, som ger dig 3 års reklamationsrätt. För att ett fel skall täckas av reklamationsrätten ska det vara ursprungligt, det vill säga att det har funnits i produkten från början. Vid en reklamation är det du som konsument som ska påvisa och göra det sannolikt att felet har funnits i produkten från början. Om det mot förmodan uppstår ett fel i din produkt hjälper vi dig att få detta åtgärdat. Mer om konsumentköplagen kan du läsa på www.konsumentverket.se

Ångerrätt och retur av varor

Företag som beställer lyder under köplagen och har ingen ångerrätt.

För privatpersoner följer vi lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Enligt distansavtalslagen har man rätt att returnera beställda felfria varor inom 14 dagar utan att ange någon anledning. (Gäller ej vid specialbeställda varor). Varan ska returneras i nyskick.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!

Återbetalning sker när vi mottagit och godkänt returnerad produkt. Om returnerad vara inte är i nyskick, har varit installerad eller ser använd ut kan vi inte sälja produkten och vi förbehåller oss då rätten att inte återbetala någonting för produkten.

Har ni betalt ordern via Direkt överföring så återbetalas pengarna till ditt bankkonto, vid Swishbetalning sätts pengarna tillbaka till kontot ni använde vid betalningen. Vid retur krediteras/återbetalas för de produkter som kommer i retur. Fraktkostnader krediteras ej.

Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via mejl till kundservice@gs-service.se inom 14 dagar från mottagandet av varan.

Betalningsalternativ

Du betalar via Direkt överföring eller via Swish

– Swish

För att betala med Swish behöver du ha Swish-appen installerad på din smartphone.
https://www.swish.nu/privat

Tvist

Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från gs-service.se (GS-Service i Kramfors AB) sida, som gör att gs-service.se (GS-Service i Kramfors AB) ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att gs-service.se (GS-Service i Kramfors AB) befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.